Клима Комфорт Инженеринг 2010 ЕООД

Телефони: 042 / 633 644, 0879 939 340

   Клима Комфорт Инженеринг 2010 ЕООД
Slide item 1

КЛИМА КОМФОРТ ИНЖЕНЕРИНГ 2010 ЕООД


Продажба и монтаж на:

  1. Климатични системи
  2. Мултисплит системи
  3. Аспирация
  4. Вентилация
  5. VRF
Slide item 2

КЛИМА КОМФОРТ ИНЖЕНЕРИНГ 2010 ЕООД


Основни дейности:

  1. Монтаж на климатични системи
  2. Демонтаж на климатични системи
  3. Сервиз на климатични системи
Slide item 3

КЛИМА КОМФОРТ ИНЖЕНЕРИНГ 2010 ЕООД


Проектиране и изграждане на:

  1. Промишлени климатизиращи системи
  2. Промишлени аспиратори
  3. Домашни климатични състеми
Slide item 4

КЛИМА КОМФОРТ ИНЖЕНЕРИНГ 2010 ЕООД


Осигурява:

  1. Ремонт на климатична техника
  2. Гаранционен и извън гаранционен сервиз
  3. Абонаментна поддръжка на климатични системи

Замръзване на климатикОсобености в работата на климатиците през зимата

 

1. Температурен диапазон:

Съвременните сплит системи за домашно приложение успешно се използват от домакинствата, като алтернатива на скъпото парно или конвенционалните електрически печки. Но използването на климатиците има своите технологични ограничения: обикновените термопомпени системи работят ефективно до - 5 градуса а инверторните - до -15 градуса, което трябва да имате предвид още при избора си на подходящ климатик . В различните модели се прилагат системи за подгряване на картера на компресора, за осигуряване на безпроблемен старт, освен това в режима на отопление климатика следи за нормалния топлообмен, дори при неблагоприятни атмосферни условия.
Практически съвет:Ако ползвате климатици за отопление не ги изключвайте по време на целия отоплителен сезон, поддържайте в отопляемата стая температура по висока от 17- 18 градуса за да имате най-висока енергийна ефективност и безаварийна работа .


2. Намаляване мощността и ефективността при много ниски температури.

За никого не е тайна, че ефективността на климатиците е в пряка зависимост от температурите на околната среда. Независимо от марката и модела, както и от мощността, поради нарушения топлообмен и неизбежното заскрежаване ефективната мощност на климатиците пада при -5 градуса с 15-20 процента, при -10 градуса с 25-30 процента а при -15 градуса имаме ефективна мощност малко под 50 процента от номиналната.
Практически съвет: За да можем да се отопляваме без нужда от допълнителни електроуреди е нужно при оразмеряването на климатика преди покупка да добавим до 20 процента запас по мощност, както и умело да контролираме температурата в стаята през целия отоплителен сезон. Макар и да намалее драстично в режим на поддръжка климатика така и не работи с максимална мощност.


3. Обезскрежаването:

При нормалната си работа на „топло” външния топлообменник се охлажда под 0 градуса и влагата във въздуха кондензира по ламелите като се образува скреж. Това не е повод за безпокойство – нормално е. Но имаме влошаване на топлообмена между външното тяло и околната среда и от там КПД-то на климатика пада. Затова производителите на климатици са предвидили включване на т.нар. режим ОБЕЗСКРЕЖАВАНЕ. Целта на този режим е да стопи натрупания скреж и да изсуши (временно) питата за да може да се върне нормалната работа на климатика.
Преминаването в режим обезскрежаване е решено по различни начини от производителите, но основно се осъществява или чрез температурен датчик на топлообменника на външното тяло или чрез следене температурата на топлообменника на вътрешното тяло .
Температурният датчик следи температурата на изпарителя в режим на отопление. При отчитане на температури 0 и по-ниски градуси се задейства „таймер”.. Обикновено е около 45 мин до 1 час. Т.е, ако климатика работи в продължение на 1 час и датчика на външното тяло отчита стойности по-ниски от 0 градуса климатика се превключва в режим на обезскрежаване. Смята се че за това време се е натрупало значително количество скреж.
При отчитане температурата на вътрешното тяло - тази температура, заедно с температурата на външното тяло, налягането на фреона и конструктивните характеристики на климатика са в математическа зависимиост, която е заложена в програмата на климатика.
Защо замръзват климатиците? - когато условията са сурови, конструкцията на климатика не е достатъчно добра и режимът на обезскрежаване не е прецизно балансиран, се получава обледеняване на външното тяло.Освен чисто конструктивно заледяването може да се причини и от намаляло количество фреон в системата.
Тогава натрупания скреж се разтапя, но питата не може да изсъхне напълно. В най-долния участък остава мокра. При повторно включване в режим на отопление, този участък мокри ламели се сковават не със скреж, а с масивен лед , който при следващия цикъл на обезскрежаване е невъзможно да бъде стопен. Така, бавно ледът пълзи нагоре по топлообменника, докато не скове цялото тяло, което е крайно нежелателно.

Какво представлява всъщност процеса на обезскрежаването – това е режим на „студено” при спрян вентилатор на вътрешното тяло. Тогава климатика спира за различен период време и не топли, обикновено се включва индикация ( някаква лампа започва да мига) което не може да ни притеснява.
Практически съвет:Съвсем нормално е след около 40 мин до един час работа на отопление климатика Ви да спре да духа топло и да мине на „обезскрежаване”. Не се опитвайте да прекъсвате процеса, защото ще нарушите нормалния ритъм на работата му и може да замръзне.


4. Работа на инверторите при нужда от топлоотдаване под номиналната мощност.

Инверторните климатици отдават топлинна енергия , колкото са моментните топлинни загуби на помещението, за поддържане на зададената от дистанционното температура. В зависимост от температурната разлика инвертора променя оборотите на компресора в широк диапазон с цел максимална енергоефективност и комфорт. При високотехнологичните High COP инвертори имаме минимална мощност на отдаване 300W до 500W, докато при по-масовите - минимална мощност от около 900W, което означава, че при помещения с много добра изолация и сравнително топло време навън ( 5 до 15 градуса ) по-скъпите хипер инвертори продължават да работят доставяйки макар и минимално количество топлина и консумирайки ток, равен на консумацията на електрическа крушка. Нормалните инвертори при такива условия достигат зададената температура и спират, излизат от инверторния режим , което нарушава комфорта като цяло.
Практически съвет:Още преди покупката е нужно прецизно определяне на подходящия климатик, съобразно обема на помещението, изолациите, дограмите, изложението и характера на обитаемото пространство. Преоразмеряването е целесъобразно доколкото да компенсираме намаляването на мощността на климатика при екстремно ниски температури но не и до толкова, че да е за сметка на комфорта. Ако можете да си позволите високо-технологичните хипер-инвертори – те ще Ви се отблагодарят с ниски сметки за ток и перфектен комфорт.


5. Проблем с изтичащата вода от външното тяло през зимата.

Когато навън е горещо през лятото и климатиците работят, отдаваме малко значение на конденза, който капе навън. Ако имаме направена дренажна система и водата се стича в улуците това вече задоволява напълно клиентите перфекционисти и хората които не са склонни да създават конфликти. Не така стои обаче въпроса с водата която се изтича от външното тяло на климатика през зимата, когато климатика започне да се обезскрежава при всеки час работа. В инструкциите за инсталация производителите ясно са записали: Не се допуска монтирането на опционалния щуцер и направата на дренажна система на външното тяло в региони, където минималните температури падат под 0 градуса.” Нарушаването на предписанието е повод за отказ от гаранция, тъй като проблемите, причинени от замръзването на вода на дъното на външното тяло не могат да се третират, като заводски ( фабрични) дефекти.
Какво може да се случи:
Първото нещо което прави впечатление при работата на климатик със „замръзнало дъно” е увеличаване на шума от компресора и силните вибрации на целия климатик ( вибрациите могат да се пренесат по тръбите и във вътрешното тяло). Това става защото се блокират тампоните на компресора и на практика се фиксира окачването му към корпуса на външното тяло.
Второто много опасно е огъване, деформация и дори скъсване на най-долния ред тръби от топлообменника на външното тяло и последващо изтичане на фреона. И не на последно място масивния лед може да предизвика счупване на перката на вентилатора на външното тяло. Сигурно е че ако Ви се случи такова нещо ще Ви бъде отказана гаранция с мотива, че замръзването на дъното на външното тяло е предизвикано от неправилна употреба а последиците не са фабричен дефект.
Практически съвет: Помислете още преди инсталацията, къде няма да има проблем водата от външното тяло да се изтича свободно. Не допускайте водата да се стича директно върху климатика на съседа Ви отдолу и не допускайте това да се случи и с водата от климатика на съседа Ви от горе. Ако имате възможност инсталирайте външното тяло на климатика където има достъп тази вода да се събира и изхвърля ежедневно.
Монтаж на тава, която да събира и отвежда водата. Според нашия екип тавата само отмества проблема малко настрани – а не го решава, тъй като не предотвратява замръзването и не улеснява свободното изтичане. Съществуват дренажни маркучи с вградени нагреватели, но трябва да се има предвид че такова отопление не е в полза на енергоспестяването.

Въпреки някои недостатъци и неудобства климатиците остават най-евтиното градско отопление, доказало се през последните десетина години. Освен всичко регулируемия комфорт предлага решение на задачата за енергоефективност и екологичност на домакинствата, което е в съответствие с европейските норми и се подпомага от различни програми и фондове


Поради фундаменталнотo си значение статията е копирана от http://klimatici.com